Khamis, 27 November 2008

PKR, BN berkerjasama bantu rakyat

oleh Syukree Hussain

Kuantan, 27 November - PKR dan BN di Parlimen Kuantan bersatu untuk berkerjasama dalam isu-isu yang melibatkan rakyat.

Perkara tersebut dipersetujui oleh Ahli parlimennya, Fuziah Salleh dan Menteri Besar Datuk Seri Adnan Yaakob dalam pertemuan empat mata Jumaat lalu.

Pertemuan selama lebih kurang 45 minit itu turut disertai oleh Adun Tanjung Lumpur, Datuk Wan Adnan Wan Mamat dan Adun Inderapura, Datuk Shafik Fauzan.

"Fokus utama agenda pertemuan ini adalah utk membincangkan isu dan permasalahan rakyat.

"Tujuan saya berjumpa dengan Menteri Besar adalah untuk membincangkan satu bentuk kerjasama mengenai
masalah yang dihadapi rakyat di kawasan Parlimen Kuantan," ujarnya.

Menurut Fuziah, sebelum ini, selalunya bantuan bencana untuk kawasan Parlimen Kuantan sukar untuk diluluskan dan disekat.

"Perkara seperti inilah yang kita sepakat untuk melicinkan segala urusan penyerahan bantuan terutama kepada mangsa bencana," jelasnya.

Demi kepentingan rakyat, katanya, PKR dan BN sanggup mengenepikan kepentingan politik dan bersama-sama membantu mereka yang memerlukan.

Sementara itu, diakhir pertemuan, Adnan mengakui bahawa Fuziah merupakan wakil rakyat yang benar-benar berkerja untuk rakyat dan rakyat menyukai khidmat yang

diberikan.

Oleh yang demikian, Menteri Besar itu bersedia bekerjasama dalam hal-hal yang melibatkan isu rakyat, malah membuka laluan untuk Fuziah mengadakan

perbincangan secara terus dengan Adun di bawah Parlimen Kuantan untuk menyelesaikan permasalahan rakyat.

Kesemua Dun di bawah Parlimen dimenangi oleh BN dalam pilihan Raya Umum lalu, dan PKR memenangi dua parlimen dan satu Dun di Pahang. - Malaysia Today

Tiada ulasan: